Google Adwords kun je zelf opzetten, maar je kunt er ook voor kiezen om je Google Adwords (inmiddels Google Ads) uit te besteden. Door je Google Ads uit te besteden, zorg je bijvoorbeeld dat je hier zelf geen omkijken meer naar hebt en je een betere ROAS kunt realiseren.
Wanneer Google Ads inzetten?
Als je Google Ads in gaat zetten dan heb je al zicht op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden. Je zorgt dat je doelen goed ingesteld staan en je hebt in kaart wie je concurrenten zijn. Met een zoekwoordenonderzoek heb je bepaald welke zoekwoorden in welke fase van de customer journey je bezoekers zitten. Google Adwords werkt met een veiling systeem waarbij je per klik betaald. In sommige branches kunnen de klikprijzen wel tot 10€ zijn. Het is dan van groot belang dat de conversieratio van dat zoekwoord hoog genoeg is, want het is erg zonde als je daardoor ook nog eens veel nieuwe klanten verliest, doordat je de bezoekers niet tot klant om kunt zetten. Door Google Ads in te zetten ben je direct zichtbaar en kun je binnen enkele dagen al resultaat boeken met je website. Daarnaast ontvang je hele interessante data, doordat je ziet wie jouw producten kopen of jouw diensten afnemen en welke zoekwoorden zij daarvoor gebruiken. Hier kun je vervolgens op voortborduren en kan je steeds meer nieuwe klanten realiseren.
Waarom uitbesteden?
Je kunt vrij eenvoudig zelf een Google Ads campagne opzetten. Met enkele zoekwoorden, advertentiegroepen en advertenties kun je redelijk eenvoudig een succesvolle campagne opzetten. Uiteindelijk zul je toch tegen wat problemen aanlopen, omdat je wellicht niet goed weet hoe je jouw campagnes moet optimaliseren en je het gevoel hebt dat je niet alles uit je campagnes haalt. Dan kun je ervoor kiezen jouw Google Adwords uit te besteden.
Als je jouw Google Adwords uitbesteden wilt, dan is het goed om te kijken bij welke bedrijf of welk persoon je dit doet. Er zijn zeer veel Google Ads bureau’s die zeggen transparant te zijn en jouw direct nieuw klanten en leads kan bezorgen. Toch blijkt het nog moeilijk voor marketingbureau’s om dit goed uit te voeren. Een Google Adwords specialist weet vaak goed wat wel en niet werkt en kunnen ook verschillende type campagnes opzetten. Google Shopping campagnes of videocampagnes binnen YouTube zijn ook vaak wat lastiger in te richten dan de zoekcampagnes en display campagnes. Daarnaast is het optimaliseren van je Google Ads campagnes ook belangrijk, doordat je gaat a/b testen kun je jouw campagnes verder verbeteren en een betere ROAS realiseren. Dat leidt weer tot meer klanten voor minder geld. Dat is uiteindelijk een belangrijk onderdeel van jouw Google Ads campagnes.