Wanneer je met een virtuele receptie gaat werken, dan is de receptiemedewerker niet meer nodig. Dat is de misvatting die je vaak hoort. Dit hoeft namelijk helemaal niet het geval te zijn. In veel ondernemingen vullen de receptie en de medewerker elkaar juist aan. De medewerker kan andere taken vervullen, zoals pakketjes aannemen, bezoekers begeleiden en zaken in goede banen leiden. De virtuele receptie neemt dan de ontvangsttaak en het welkom heten over. Dit is waarom de combinatie steeds vaker gemaakt wordt.
Pluspunten van een virtuele receptie
De virtuele receptie is efficiënt. Daarnaast oogt het professioneel op gasten. Het geeft je een volledig en actueel overzicht van wie er aanwezig is. Het helpt je om de huisregels duidelijk te maken. Het is gemakkelijk voor beheerders en gasten en het verkort de wachttijden. Reflex-Online.com kan dit allemaal bieden. Daarom is het ook zo aantrekkelijk om voor dit systeem te gaan. Het is zeker ook goed om te weten hoe dit precies in elkaar steekt om er als ondernemer zelf ook van te profiteren.
De werking
Het is simpel om met een virtuele receptie te werken. Bezoekers melden zichzelf aan. Dat kan via een tablet of pc bij de receptie, of via de eigen smartphone. De manier van inchecken is te personaliseren. Dit maakt het wel heel gemakkelijk aanpasbaar aan bedrijf of gast. Je kan het ook uitbreiden naar wens. Dit helpt je om zo volledig als mogelijk te zijn en een warm welkom aan gasten te kunnen bieden. Het is goed om te weten dat je altijd de juiste informatie beschikbaar kan hebben. Ook kan je gasten op deze manier direct op de huisregels die in het kantoor gelden wijzen. Zo neem je de receptiemedewerker ook veel taken uit handen zodat er tijd voor andere zaken is.
Demonstratie aanvragen
Misschien klinkt de mogelijkheid van een virtuele receptie wel heel aantrekkelijk. Dan is het slim om eens een demonstratie van een specialist aan te vragen. Aan de hand daarvan kan je snel ontdekken wat mogelijk is. Er wordt al veel gebruik gemaakt van het systeem. In dat opzicht is het dus goed mogelijk om er een goed beeld van te geven. Een demo kan je helpen om zelf ook te zien hoe dit in jouw onderneming voor voordeel kan zorgen. Alle reden om vandaag nog te vragen wat de mogelijkheden zijn om dit getoond te krijgen.